Veřejný závazek
Poslání:
Poskytujeme informace, poradenství a zdravotní materiál lidem užívajícím nelegální návykové látky a těm, kteří jsou ve vyšší míře ohrožení jejich užíváním. Dále poskytujeme poradenství a informace rodičům a všem, jejichž blízcí se dostali do kontaktu s návykovými látkami. Působíme jako lokální centrum pro poskytování informací a doporučení v oblasti závislostí. Služby poskytujeme ambulantní a terénní formou v okresech Žďár nad Sázavou a Havlíčkův Brod.
Cíle:
- minimalizovaná zdravotní, sociální a právní rizika spojená s užíváním drog
- zodpovědnější přístup uživatelů drog vzhledem k šíření vážných infekčních chorob
- dobře informovaný a podporovaný klient k méně rizikovému způsobu chování
- klient motivovaný k sociální a zdravotní stabilizaci
- obnovené či vyjasněné rodinné či partnerské vztahy zasažené drogovým problémem
- navázání a udržení kontaktů se skrytou populací uživatelů drog
- širší veřejnost, především mladí lidé, mají základní informace o službách zařízení
Cílová skupina
Primárně jde o osoby užívající nelegální návykové látky či osoby ve vyšší míře ohrožené jejich užíváním. Další skupinou jsou rodiče, partneři, známí či blízcí těch, kterým drogy zasáhly do života.
- injekční uživatel návykových látek
- neinjekční uživatel návykových látek
- neuživatel návykových látek ve vyšší míře ohrožený užíváním nelegálních návykových látek
- osoby ze sociálního okolí uživatele nelegálních návykových látek
Služba není poskytována
- osobám nespadajícím do cílové skupiny
- osoby s takovým mentálním či smyslovým postižením, pro které nejsou dostupné odpovídající metody práce
Zásady poskytovaných služeb:
- Anonymita – klient má právo využívat služeb KPC bez poskytnutí osobních údajů.
- Bezplatnost – služby klientům (mimo polévky a praní) poskytujeme bezplatně.
- Důvěrnost – informace o klientech neposkytujeme bez jejich souhlasu.
- Dobrovolnost – klient sám volí jaké služby bude využívat, v jakém rozsahu a jak dlouho.
- Individuální přístup – v každém klientovi respektujeme jedinečného člověka se specifickými potřebami.
- Ochrana důstojnosti a práv – respektujeme a chráníme práva klienta vyplívající z Listiny základních práv a svobod a právního řádu ČR.
Kapacita služby:
Kapacita služby je stanovena na 30 kontaktů (10 min. jednání).