Veřejný závazek

    
     Poslání:

Poskytujeme informace, poradenství a zdravotní materiál lidem užívajícím nelegální návykové látky a těm, kteří jsou ve vyšší míře ohrožení jejich užíváním. Dále poskytujeme poradenství a informace rodičům a všem, jejichž blízcí se dostali do kontaktu s návykovými látkami.         Působíme jako lokální centrum pro poskytování informací a doporučení v oblasti závislostí. Služby poskytujeme ambulantní a terénní formou v okresech Žďár nad Sázavou a Havlíčkův Brod.

     Cíle:

  • minimalizovaná zdravotní, sociální a právní rizika spojená s užíváním drog,
  • zodpovědnější přístup uživatelů drog vzhledem k šíření vážných infekčních chorob
  • dobře informovaný a podporovaný klient k méně rizikovému způsobu chování,
  • klient motivovaný k sociální a zdravotní stabilizaci,
  • obnovené či vyjasněné rodinné či partnerské vztahy zasažené drogovým problémem,
  • navázání a udržení kontaktů se skrytou populací uživatelů drog
  • širší veřejnost, především mladí lidé, mají základní informace o službách zařízení

 

        Cílová skupina
Primárně jde o osoby užívající nelegální návykové látky či osoby ve vyšší míře ohrožené jejich užíváním. Další skupinou jsou rodiče, partneři, známí či blízcí těch, kterým drogy zasáhly do života.    

  • injekční uživatel návykových látek
  • neinjekční uživatel návykových látek
  • neuživatel návykových látek ve vyšší míře ohrožený užíváním nelegálních návykových látek
  • osoby ze sociálního okolí uživatele nelegálních návykových látek

       Služba není poskytována:
  • osobám nespadajícím do cílové skupiny
  • osoby s takovým mentálním či smyslovým postižením, pro které nejsou dostupné odpovídající metody práce


       Zásady poskytovaných služeb:

  • Anonymita – klient má právo využívat služeb KPC bez poskytnutí osobních údajů,
  • Bezplatnost – služby klientům (mimo polévky a praní) poskytujeme bezplatně,
  • Důvěrnost – informace o klientech neposkytujeme bez jejich souhlasu,
  • Dobrovolnost – klient sám volí jaké služby bude využívat, v jakém rozsahu a jak dlouho.
  • Individuální přístup – v každém klientovi respektujeme jedinečného člověka se specifickými potřebami
  • Ochrana důstojnosti a práv – respektujeme a chráníme práva klienta vyplívající z Listiny základních práv a svobod a právního řádu ČR.

 
       Kapacita služby:

Kapacita služby je stanovena na 30 kontaktů (10 min. jednání).